Mjödbaren

Mjödhamnen AB bildades i slutet av 2006 med syfte att bedriva mjödimport och öka medvetenheten om mjöd i Sverige, vilken då var näst intill obefintlig. Sedan dess har mycket hänt. Första delmålet var att introducera ett mjöd i Systembolagets butikssortiment, vilket uppfylldes under våren 2008 då det polska mjödet Piastowski lanserades i det tillfälliga sortimentet.

Mjödhamnens vision är att återföra mjöd som ett naturligt inslag i svensk dryckeskultur. Vi vill att mjödet ska ses som nordens självklara alternativ till vin, det ska uppfattas som en kvalitetsprodukt och något som alla restauranger med självaktning erbjuder i sina menyer. Basen för Mjödhamnen skall vara lokalproducerat mjöd från landets alla landskap kompletterat med central tillverkning och/eller import av mjöd och andra honungsbaserade drycker.

Välkommen till Öl- & Spritmässan

by Taste Events

FYRISHOV • Uppsala

Sidan innehåller information om alkohol och vänder sig till personer som är 20 år eller äldre.

Hur gammal är du?